تولید و پخش ژل فوق آبدوست

تولید و پخش ژل فوق آبدوست

نام :محمد رضا امینی
تلفن تماس : 03137755272
استان : اصفهان
آدرس : اصفهان-سه راه سیمین-ابتدای خ رودکی-سمت راست-پلاک 466
بازدید : 14180

سوپرجاذب ها، سالهاست که در کشورهای پیشرفته، بعنوان محصولی مطمئن در بخش کشاورزی مورد. استفاده قرار می گرفته اند.سوپر جاذب ها شبکه های پلیمری هستند که قابلیت جذب آب ، تا بیش از 400 برابر وزن خود در ساختارشان را دارند.این محصول در کنار ریشه گیاه و در داخل خاک قرار داده شده و پس از. آبیاری، آب فراوانی را در خود جذب می کند. هنگامی که آبیاری به اتمام رسید و پس از مدتی رطوبت. خاک در اثر فرونشست و تبخیر از بین رفت، ریشه گیاه ، آب جذب شده در ساختار این سوپر جاذب ها را. با جذب اسمزی به صورت هوشمند دریافت می کند. سوپر جاذب ها با جذب آب در خود، هدر رفتن آب در. اثر. تبخیر و فرو نشست را تا 80 درصد کاهش میدهند و به همین دلیل تا حد زیادی می توانند در مصرف آب صرفه جویی کنند.



از مزایای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. جلوگیری از هدر رفتن آب آبیاری و استفاده بهینه از آب (50 تا 70% صرفه جویی در مصرف آب )
2. کاهش دفعات آبیاری و به دنبال آن کاهش هزینه های آبیاری
3. جلوگیری از تنش های ناشی از نوسان های رطوبتی به خصوص در زمان کاشت نشاء و نهال
4. افزایش عملکرد گیاه به علت گسترش ریشه ها و حفظ سلامت گیاه
5. افزایش سطح زیر کشت زمین های کشاورزی
6. امکان کشت در مناطق بیابانی و سطوح شیب دار، کمک به بیابان زدایی و تثبیت شن های روان
7. جلوگیری از فرسایش خاک به ویژه در سطوح شیبدار
8. کاهش سرعت نفوذ عمقی آب در خاکهای شنی
9. افزایش نفوذ پذیری خاک‌های سنگین و رسی
10. جلوگیری از آبشویی مواد غذایی خاک و استفاده بهینه از کود و سموم شیمیایی و پیشگیری از آلودگی آب های زیر زمینی
11. بهبود تهویه در خاک به دلیل عمل تناوبی جذب و رها سازی آب
12. کاهش سله بندی خاک
13. کاهش هدررفت و تبخیر آب از سطح خاک و جلوگیری از شورشدن سطح خاک به دلیل خاصیت موئینگی
14. پرورش و انتقال نهال با تلفات کم
15. بسترهای کشت قارچ ، هیدروپونیک . بسیاری موارد دیگر







فواید استفاده:

مدیریت آبیاری : ژل فوق آب دوست نانو پارسیک با توجه به قدرت جذب بالایی که دارند پس از آبیاری یا بارندگی ها آب را جذب کرده و به تدریج بر حسب نیاز ریشه در اختیار گیاه قرار می دهند و با این کار دوره آبیاری را بین 50 تا 60% کاهش می دهد .

فشردگی خاک : یکی از مشکلات مهم در کشاورزی فشردگی خاک می باشد که می تواند سبب کاهش شدید محصول گردد و در صورتی که بخواهیم آن را بر طرف سازیم باید هزینه های سنگینی را متحمل شویم در صورتی استفاده از ژل فوق آب دوست نانو پارسیک با توجه به انبساط و انقباضی که در اثر جذب و دفع آب دست می آورند سبب جلوگیری از فشردگی خاک می شوند

کمبود مواد غذایی : یکی از عمده مشکلات بخش کشاورزی مبحث تغذیه نباتات می باشد . با توجه به اینکه هزینه های خرید و حمل و نقل کودها و همچنین هزینه های کارگری گزاف می باشد و ژل فوق آب دوست نانو پارسیک توانایی جذب عناصر غذایی را داشته و به تدریج در اختیار گیاه قرار می دهند این ویژگی علاوه بر صرفه جویی در مصرف کود و در نتیجه کاهش هزینه ها سبب شده کود در منطقه موثر ریشه قرار گیرد و باعث افزایش راندمان محصول گردد و به علاوه از شسشته شدن کودهای شیمیایی و الودگی آبهای زیرزمینی نیز جلوگیری می کند .

تبخیر و روان آب : ژل فوق آب دوست نانو پارسیک با جذب سریع آب سبب کاهش تبخیر آن شده و همچنین با توجه به افزایش نفوذپذیری خاک از ایجاد روان آب ها به شکل موثری می کاهد .

شیب تند : از مشکلات زمین هایی که شیب تند دارند این است که قادر به نگهداری آب در خودشان نمی باشند و در نتیجه کشت و کار در ان مشکل می شود در حالی که استفاده از ژل فوق آب دوست نانو پارسیک با توجه به نگهداری آب در منطقه موثر ریشه باعث شده تا بتوانیم حتی در زمین های شیب دار نیز اقدام به کشت گیاهان نماییم

فرسایش : فرسایش بادی و آبی سالانه میلیون ها تن خاک حاصل خیز را از مزارع ایران جابجا کرده و خسارت شدید را بر اقتصاد کشاورزی کشور وارد می کند در حالی که استفاده از ژل فوق آب دوست نانو پارسیک با توجه به داشتن رطوبت دائمی از فرسایش بادی جلوگیری کرده و با افزایش نفوذپذیری خاک نسبت به اب از ایجاد روان آب ها و فرسایش آبی نیز جلوگیری به عمل می آورد .

افزایش بازدهی : ژل فوق آب دوست نانو پارسیک با قابلیت نگهداری رطوبت و مواد غذایی در منطقه موثر ریشه سبب افزایش محصول بین 17% تا 55% می شوند

بازده اقتصادی : ژل فوق آب دوست نانو پارسیک به جهت افزایش بازدهی و کیفیت محصولات تولیدی و همچنین کاهش هزینه های آبیاری ، جلوگیری از فرسایش ، جلوگیری از فشردگی خاک و ... سبب افزایش بازده اقتصادی می گردد

سرسبزی و شادابی گیاهان : از بزرگترین مشکلات در فضای سبز نیاز آبی گیاهان و ایجاد استرس و شوک در اثر گرما و خشکی می باشد که باعث شده گیاه سرسبزی و شادابی خودشان را از دست بدهند. استفاده از هیدروژل نانو پارسیک باعث شده تا سرسبزی و شادابی گیاهان حفظ گردد چرا که رطوبت کافی و هم مواد غذایی مناسبی را در اختیار گیاه قرار می دهد .

تامین دائمی مواد مغزی: مشکلات تغذیه گیاهان این هست که بر اثر آبیاری مواد غذایی شسته شده و به طبقات پایین رفته و از دسترس گیاه خارج می شود . استفاده از ژل فوق آب دوست نانو پارسیک باعث شده تا با جذب مواد غذایی و آزاد کردن آنها به تدریج نقش موثری در کاهش عناصر غذایی در منطقه موثر ریشه داشته باشد

یکنواختی رطوبت : در خاکهای شنی مشکل اصلی زهکشی بالای خاک و در نتیجه کاهش دوره آبیاری است که سبب افزایش هزینه ها می گردد و ژل فوق آب دوست نانو پارسیک با جذب آب و دفع آن بسته به نیاز ریشه باعث شده رطوبت به شکل یکنواختی در خاک پخش شده و از خشک شدن سریع آن جلوگیری می کند .

عدم نیاز به هرس : به دلیل اینکه در فضای سبز به خصوص چمن کاری رطوبت زیاد است امکان به وجود آمدن قارچ ها نیز می باشد در حالی که استفاده از ژل فوق آب دوست نانو پارسیک به دلیل نگهداری رطوبت اضافی در قسمت ریشه اجازه نمی دهد قارچ ها ، علف های هرز و دیگر رستنی های مزاحم با استفاده از این رطوبت اضافی مشکلاتی را برای گیاه اصلی به وجود آورند .

کاهش هزینه آبیاری : فضاهای سبز و بخصوص مناطق چمن کاری و گل ها به آبیاری زیادی نیاز دارند و گاهی لازم است تا چندین نوبت در روز آبیاری صورت گیرد و این در حالی است که استفاده از ژل فوق آب دوست نانو پ پارسیک سبب کاهش دوره آبیاری شده که تا حدود زیادی در هزینه کارگری صرفه جویی خواهد کرد .


مقدار و روش استفاده:

کاشت نهال:
سوپرجاذب را داخل گودال می ریزیم وبا مقداری خاک ابتدا گودالی با عمق مناسب حفر نموده سپس حدود 200 الی 250 گرم
مخلوط می کنیم و نهال را داخل گودال قرار داده و گودال را پر میکنیم . باید سعی شود سوپرجاذبدر نزدیکی ریشه قرار بگیرد.

انتقال نهال :
ریشه بدون خاک نهال را در مخزن حاوی ژل سوپرجاذب ( ویژه انتقال نهال ) فرو می بریم ،پس از خارج کردن نهال مقداری ژل به ریشه نهال می چسبد که رطوبت لازم را در طی زمان انتقال حفظ می نماید .جهت کاشت این نوع نهال تمامی مراحل همانند کاشت نهال بدون ژل می باشد و فقط در هنگام کاشت از سوپرجاذب به صورت خشک در گودال به میزان 30گرم استفاده میشود.

درختان زیر پنج سال و درختچه ها:
حدود 250- 350گرم سوپرجاذب خشک به ازای هر درخت توصیه می شود. روش کار به این صورت است که در قسمت سایه انداز درخت که توسعه ریشه بیشتر است 3 حفره 50-40 سانتی متری ایجاد می کنیم اندازه و تعداد حفره ها بستگی به اندازه درخت دارد .در این روش که روش کپه ای ( درون گودال ) است مقداری سوپرجاذب را در کف چاله ها به صورت خشک می ریزیم و سپس روی آن را با خاک معمولی پر می کنیم البته چاله ها باید حداقل 10 سانتی متر از سطح زمین پایین تر باشند . علاوه بر این روش این مواد می توانند به صورت نواری(در محدوده توسعه ریشه دور تا دور درخت نواری به عمق 50-40 سانتی متر حفر می شود و مقدار مشخص شده در کف کانال به طور یکنواخت پخش میشود) و اختلاط کامل (مقدار مشخص شده را باخاک داخل چاله مخلوط کرده و آن را در کف چاله می ریزیم) به کار روند . میزان مصرف سوپرجاذب بستگی به بافت خاک و اندازه درخت دارد.


درختان میوه و جنگل کاریهای شهری:
200- 400گرم برای هر درخت توصیه می شود روش کار به این صورت است که در قسمت سایه انداز درخت که توسعه ریشه بیشتر است 5-3 حفره 50-40 سانتی متری ایجاد می کنیم ( اندازه و تعداد حفره ها بستگی به اندازه درخت دارد ) در این روش که روش کپه ای ( درون گودال ) است مقداری سوپرجاذب را در کف چاله ها به صورت خشک می ریزیم و سپس روی آن را با خاک معمولی پر می کنیم البته چاله ها باید حداقل 10 سانتی متر از سطح زمین پایین تر باشند . علاوه بر این روش این مواد می توانند به صورت نواری و اختلاط کامل (به همان روشی که در بالا توضیح داده شد.) با خاک به کار روند،در هر صورت پس از پایان این مراحل آبیاری انجام می گیرد .

زمینهای چمن:
به مقدار 50 الی 100 گرم سوپرجاذب در هر متر مربع و در عمق 5/2- 2 سانتی متری خاک قرارمی دهیم. روش کار به این صورت است که ابتدا بستر خاک را آماده می کنیم و بعد مقدار توصیه شده را به صورت دستپاش یا بذر پاش در سطح خاک پخش کرده و سپس با برگرداندن این مواد را در لایه 2 الی 5/2سانتی متری قرار می دهیم و به اندازه 10 سانتی متر خاک معمولی روی آن می ریزیم و غلتک می زنیم و بعد عملیات بذر پاشی را انجام می دهیم. دراین روش مقدار آبیاری کمتر از روشهای معمول و همچنین دوره آبیاری طولانی تر می شود .

گیاهان زینتی :
جهت کاشت گیاهان زینتی مانند انواع رزها و غیره ، ابتدا چاله ای به عمق مناسب بوته حفر می کنیم و حدود 20 الی 30 گرم سوپرجاذب بسته به اندازه بوته در ته چا له می ریزیم و با خاک داخل چاله مخلوط می کنیم و آنگاه بوته گل را داخل چاله قرار داده آن راآبیاری می کنیم .

کشتهای زراعی:
میزان استفاده :
(یونجه : 75 کیلو گرم) - (سیب زمینی : 35 تا 50 کیلو گرم) - (گندم و جو :25 کیلو گرم) - (چقندر : 55 کیلو گرم) - (ذرت علوفه ای : 100 کیلو گرم) و... در هکتار
(گوجه فرنگی : 4 گرم) - (خربزه و هندوانه : 6 گرم) - (خیار : 5 گرم) برای هر نهال (نشاء) یا بذر

پرورش قارچ:
سوپرجاذب به مقدار دو کیلوگرم در هرمتر مکعب با بستر کاشت مخلوط شده و تا حالت اشباع آبیاری می شود.

خزانه نشاء:
حدود 120- 40 گرم سوپرجاذب در هر متر مربع ودر عمق 15-10سانتی متری استفاده می شود.

خزانه نشاء:
حدود 120- 40 گرم سوپرجاذبدر هر متر مربع ودر عمق 15-10سانتی متری استفاده می شود.

توضیح مهم:
1- در هر یک از شرایط فوق لازم است تا 3-2 نوبت آبیاری معمولی انجام شود و سپس فاصله آبیاری را افزایش دهید .
2- کاربرد سوپرجاذب بسته به نوع گیاه ، بافت خاک ، شرایط اقلیمی و کیفیت آب ، موجب کاهش آب مصرفی به میزان 70-50%می شود که این مقدار برای گیاهان گلدانی 75-50% ، زمینهای چمن 40- 15%، گیاهان زراعی در شرایط زراعی 40-20% است.
3-قبل از کاربرد از مخلوط کردن سوپرجاذب با هر نوع کود و مواد افزودنی جامد و مایع دیگر جداً خود داری کنید.
4- هنگام کاربرد همزمان از سوپرجاذب و کود و یا هر افزودنی دیگرباید از چالکودهای مجزا استفاده شود . (مانند روش بعلاوه و ضربدر)
5- سوپرجاذب باید دور از رطوبت و نور مستقیم آفتاب نگهداری شود.




قیمت :
به روز شده در : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵
تاریخ درج آگهی : پنحشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴
آگهی های ویژه : شرکت های تولید کننده مصالح و لوازم