نگهداری موتورخانه

نام
تلفن تماس : 09128125798
استان : تهران
آدرس :
بازدید : 5614

نگهداری موتورخانه ها
نوشته شده در تاریخ : آذر 21, 1394 / توسط : admin / بدون نظر
در كشور ما به موضوع تعمیر و نگهداری اهمیت چندانی داده نمی شود و كاری كم ارزش تلقی می شود و معمولا نیرو های شاغل در بخش نگهداری تاسیسات از كیفیت چندانی در انجام كار خود بر خوردار نیستند جالب است بدانید كه عمر تجهیزات و تاسیسات مختلف در كشور ما مانند بویلر ، چیلرهای جذبی و تراکمی و تاسیسات جانبی آن بسیار كمتر از میانگین عمر تعیین شده برای آنها می باشد .
این مسئله ضرر بسیار سنگینی به اقتصاد كشور تحمیل می كند. در این مورد که عوامل فنی و تحصیل کرده کمتر بعنوان افراد اجرایی اصلی در فعالیت های عملیاتی تاسیساتی حضور دارند عوامل بسیاری دخیل می باشد که هریک از این عوامل مانند مسائل فرهنگ کاردر میان تحصیل کردگان و عدم مهارت آموزی عملی در حین تحصیل ، باعث مشكلات در قسمت های مختلفی مثل طراحی، ساخت، نظارت، نگهداری، كیفیت مواد اولیه و… شده است .

هزینه اولیه هر تجهیز و سامانه رقم قابل توجهی می باشد که تنها در صورت افزایش زمان استفاده مفید از آن این هزینه قابل توجیه اقتصادی است لذا مسئله اصلی افزایش طول عمر مفید یک سامانه می باشد. برای رفع این مشكل و افزایش عمر مفید یک سامانه تاسیساتی باید از مرحله طراحی تا اجرا و راه اندازی، پروسه نگهداری توسط گروهی متخصص طراحی ، پیاده سازی و نظارت گردد . در حال حاضر بسیاری از سامانه های تاسیساتی فعال در ساختمانهای مسکونی و حتی اداری به علت مشكلات طراحی نامتناسب و یا اجرا و راه اندازی اشتباه ، در نقطه مناسب و اصلی خود فعالیت نمی کنند. محاسبه اشتباه بار حرارتی و برودتی و یا بالا گرفتن و غیر واقعی محاسبه نمودن آن ، اغلب باعث خرید سیستمی بسیار بالاتر از نیاز واقعی ساختمان شده است که این مطلب هزینه های اضافی را در فراِیند تعمیر و نگهداری به صاحب سیستم تحمیل می نماید. همچنین در برخی اوقات وقتی که بار حرارتی و برودتی یک مجموعه مسکونی محاسبه گردید ، انتخاب یک سامانه و یا استفاده از دو سامانه موازی ولی کوچکتر از هنرهای طراحی است که در پروسه و فرآیند تعمیر و نگهداری سیستم باعث کاهش هزینه شده و بسیار به کمک می آید.

همچنین شاید بسیار با این مشكل روبرو شده‌اید كه با وجود تجهیزات مختلف تهویه مطبوع در یک ساختمان عمومی و اداری همچنان شرایط هوا مطبوع و قابل استفاده نمی باشد و طراحی بدون توجه به شرایط محیطی از قبیل دما، رطوبت، فشار، نور باعث فعالیت خارج از نقطه مناسب سیستم شده استو از این نظر نیز با گذشت زمان هزینه های بسیار گزافی بابت تعمیر ، نگهداری و فعالیت اینگونه سامانه ها متحمل می‌شویم.

به طور علمی و عملی مسئله تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ، استفاده از نیروی متخصص و آموزش دیده برای انجام امور از لحظه طراحی تا پایان عمر مفید یک سامانه را شامل می شود و این برخلاف دیدگاهی افرادی است که گمان می کنند که تعمیرات و نگهداری فعالیتی است که هر فعال آچار به دست و غیر ماهری قادر به انجام آن است که متاسفانه این دیدگاه باعث اشفته بازاری در صنعت تاسیسات و تعمیر و نگهداری شده است. برای کمک به مشتریان عزیز و کابران گرامی سایت موتورخونه دات کام نکات اصلی و مهمی را جهت حفظ سرمایه تاسیساتی شما پیشنهاد می نماید

۱- عمل به دستورات توصیه شده در دفترچه راهنمای هر دستگاه

۲- اجتناب از دستكاری بی مورد سیستم و تجهیزات آن به هر دلیل

۳- اجتناب از تعمیر دستگاه بدون استفاده و كمك گرفتن از افراد متخصص

۴- انجام تعمیرات و بازدید های دوره ای به طور منظم و علمی

۵- استفاده از افراد آگاه و متخصص و دادن آموزش مورد نیاز به کاربران نهایی سیستم

۶- بررسی ظاهری وضعیت دستگاه به طور منظم جهت شناسایی و رفع مغایرت های به وجود آمده در بازدید های دوره ای

۷- ثبت خلاصه ای از تعمیرات دستگاه به طور كه همیشه قابل دسترس و استفاده باشد

۸- حفظ اطلاعات دستگاه شامل دفترچه راهنما ، نقشه و… در مكانی مناسب و قابل دسترس

به نظر می رسد که تاسیسات حرارتی و برودتی برخی از ساختمانها مانند یک مسابقه اتومبیل رانی سرعت برای خراب شدن پی در پی مسابقه گذاشته اند و مشتریان نیز گمان می کنند که پرداخت این حجم از هزینه های تعمیراتی امری عادی است در حالی که اصلا به این شکل نمی باشد.

مطمئن باشید هزینه اندک و مداوم برای نگهداری تجهیزات و تاسیسات ساختمان در مقابل هزینه اولیه چند ده و شاید چند صد میلیونی قابل توجیه و به صرفه می باشد .برای نگهداری تاسیسات ساختمان خود با ما تماس بگیرید

برچسب‌ها: موتورخانه, اجرای موتورخانه, نگهداری تاسیسات ساختمان ، تعمیر و نگهداری چیلر ، تعمیر و نگهداری تاسیسات ، تعمیر موتورخانه,




قیمت :
به روز شده در : شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
تاریخ درج آگهی : شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
آگهی های ویژه : استخر ، سونا ، جکوزی