آینه های محدب ترافیکی و پارکینگی

آینه های محدب ترافیکی و پارکینگی

نام :ترافیک نیاز
تلفن تماس : ۰۹۹۲۳۰۶۸۷۴۶
استان : تهران
آدرس : حسن آباد خ فیاض بخش‌ کوچه جهانگردی پاساژرشید۲
بازدید : 434

انواع آینه محدب ترافیکی
انواع گوناگونی از آینه محدب ترافیکی وجود دارد که هرکدام کارایی ویژه ای دارند و در مکان های مختلفی از آنها استفاده می شود:

آینه محدب شیشه ای

یکی از انواع پرطرفدار آینه محدب ترافیکی، آینه محدب شیشه ای می باشد، که به دلیل وضوح بالا و خصوصیات فنی منحصر به فرد، در بسیاری از پیچ‌ها، رمپ‌ پارکینگ ها و جاده ها به کار برده میشود. از این آینه ها می توان در فروشگاه ها و مکان هایی که نیاز به دید بالایی دارند، نیز استفاده کرد. آینه های محدب شیشه ای، در قطرهای ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی متری ارائه می شوند.

آینه محدب شیشه ای در دو مدل فریم دار و بدون فریم در بازار موجود است، که آینه ی محدب فریم دار در مقایسه با آینه محدب بدون فریم به علت قاب محافظی که دارد، ضربه پذیری بیشتری داشته و مقاوم تر است.

آینه محدب پلی کربنات
از مهم ترین کاربرد های آینه محدب پلی کربنات، می توان استفاده از آن در پیچ های تند جاده ها را نام برد. آینه های محدب پلی کربنات، بدنه مقاومی در برابر ضربات، شکنندگی، رطوبت، گرد و غبار و تابش مستقیم نور خورشید داشته و با صرف زمان و هزینه ی ناچیزی نصب می شوند و میتوان به راحتی از آن استفاده کرد. همین خصوصیات موجب شده است تا آینه محدب پلی کربنات توجه بیشتری را به سمت خود منعطف کند. این آینه ها در دو قطر ۶۰ و ۸۰ سانتی متری ارائه می شوند.

آینه محدب اکرولیک

این نوع آینه محدب ترافیکی، دید را در نقاط کور وسعت میبخشد و تصادفات و حوادث را تا حد زیادی خنثی می کند. تصویری که آینه محدب اکرولیک به رانندگان می دهد نسبت به سایر آینه ها 20% کیفیت و وضوح بالاتری داشته و وسعت دید رانندگان را افزایش می‌دهد.

قیمت آینه محدب اکرولیک، نسبت به انواع آینه محدب ترافیکی موجود در بازار، به صرفه تر می باشد. از جمله معایب این آینه میتوان به مقاومت کم آن در برابر ضربه و مشکل بودن شستشوی آن اشاره کرد. به دلیل اینکه توسط کوچک ترین ضربه شکسته میشود، استفاده از آن در محیط های عمومی توصیه نمی شود.

آینه محدب استیل
از انواع آینه محدب ترافیکی میتوان به آینه محدب استیل اشاره کرد، که در آن از فولاد ضد زنگ استفاده شده است. جدای از قیمت بالای فلز فولاد، فرآیند جلا، صیقل و ایجاد بازتاب در این آینه محدب ترافیکی، موجب افزایش قیمت آن شده است. همچنین در صورت وارد شدن ضربه و آسیب به آینه، تعمیر آن بسیار هزینه بر خواهد بود.

کاربرد آینه محدب ترافیکی
همانطور که پیش تر گفته شد، از آینه های محدب ترافیکی در مکان های گوناگونی استفاده می شود، که در ادامه شرح میدهیم.

در کارگاه ها
یکی دیگر از موارد استفاده از آینه محدب ترافیکی، در کارگاه ها می باشد. کارگاه ها محل عبور و مرور خودروهای صنعتی است که در پاره ای از مواقع برخورد آنها با یکدیگر و حتی با کارگران می تواند سبب بروز حوادث غیر قابل بازگشت شود. کاربرد آینه های محدبی که دید ۱۸۰ درجه را فراهم می کنند، در این کارگاه ها بسیار متداول است. زیرا استفاده از این آینه ها، می تواند تا حد زیادی از بروز اینگونه حوادث جلوگیری کند.

در خروجی پارکینگ ها


یکی از مهم ترین کاربرد های آینه محدب ترافیکی، در خروجی پارکینگ هاست. احتمال وقوع تصادفات در خروجی پارکینگ ها و هنگام عبور از پیاده رو به سمت خیابان بسیار زیاد است. در واقع این آینه ها جز اصلی ترین تجهیزات موجود در پارکینگ ها محسوب می‌شوند؛ چرا که با پوشش دهی مناسب از برخورد خودروها با یکدیگر و حتی برخورد خودروها با عابران تا حد زیادی جلوگیری می کنند.

در خطوط دوچرخه
یکی دیگر از موارد استفاده آینه محدب ترافیکی، در خطوط مخصوص دوچرخه است. دوچرخه ها از بقیه وسایل نقلیه بسیار کوچکتر هستند و اکثر اوقات در نقاط کور قرار میگیرند. احتمال اینکه یک دوچرخه در نقطه کور یک خودرو قرار بگیرد، بسیار زیاد است و از آنجایی که دوچرخه سواران دارای محافظ خاصی اطراف خود نیستند، احتمال وقوع حادثه برای آنها بسیار بالاست. با به کارگیری آینه محدب ترافیکی در نزدیکی لاین های مخصوص دوچرخه، می توان از وقوع حادثه و آسیب دیدگی دوچرخه سواران جلوگیری کرد.

در نقطه کور ماشین ها

استفاده از آینه های محدب برای پوشش نقاط کور ماشین های طویل، مانند کامیون ها و اتوبوس ها بسیار مفید و کاربردی است. معمولا این خودروها دید مناسبی از نقاط پشتی خودروی خود ندارند و همین امر باعث وقوع تصادفات متعددی می شود. ولی با استفاده از این آینه‌ها، خودروها می توانند دید مناسبی نسبت به نقاط کور پشت سر خود داشته باشند.



قیمت :
به روز شده در : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ درج آگهی : پنحشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲
آگهی های ویژه : سیستم های حفاظتی و امنیتی