درب ورودی مسجد،نمازخانه واماکن مذهبی چوبی سنتی گره چینی

درب ورودی مسجد،نمازخانه واماکن مذهبی چوبی سنتی گره چینی

نام :صنایع چوب ساج
تلفن تماس : 05136518345
استان : خراسان رضوى
آدرس : چراغچی53-خین عرب(طرحچی18)
بازدید : 7027

جهت اطلاع از قیمت و مشخصات این محصول با ما تماس بگیرید یا از وبسایتمان دیدن فرمایید .
مورد استفاده این درب بیشتر در مکان های زیارتی و با قدمت بوده است ، و به دلیل ایجاد تنوع رنگ های طبیعی چوب در این طرح بیشتر در مکان های تاریخی مورد استقبال قرار گرفته است ، هماهنگی رنگ ها در این طرح با کاشی کاری و مقرنس کاری های اطراف آن حس شادابی ، زنده بودن و طراوت را در معماری اصیل ایرانی به رخ می کشاند .

توضیحات تکمیلی در خصوص ساخت این محصول :
در صورت استفاده از چوب های یک تکه با ابعاد بزرگ در ساخت محصولات ، به علت بافت زنده چوب تحت تاثیر عوامل محیطی (رطوبت و تابش آفتاب)، احتمال قوس و ترک کردن آن محصول وجود دارد .
به همین دلیل هنرمندان نجار در قرون گذشته جهت افزایش دوام و عمر مفید محصولات چوبی بخصوص در ساخت درب و پنجره چوبی ، روشی را ابداع کردند که امروزه به نام هنر گره چینی یا گره سازی چوب(چیدمان قطعات چوب در کنار یکدیگر به صورت کلافی ازگره) گفته میشود.

در واقع با تبدیل کردن تخته های بزرگ به قطعات کوچک تر چوب به نام آلات و لغات و به شکل های هندسی ، اجرام آسمانی ، حیوانات و گیاهان و استفاده ار آنها با طرح های هندسی یا اسلیمی و یا ترکیب با شیشه های رنگی و ساده در ساخت درب و پنجره های چوبی سنتی علاوه بر به حداقل رساندن تغییرات بافت چوب یا به اصطلاح (گرفتن زور چوب) زیبایی دو چندان و اثر هنری ماندگاری که تا چند صد سال بجا خواهد ماند ساخته میشود . در عین حال نیز دوام و استحکام بالایی در مقابل تغییرات محیطی(سرما،گرما،رطوبت و آفتاب) دارد .
البته برای تداوم دوام و ضمانت طول عمر بالای محصولات چوبی ساخته شده با هنر گره چینی چوب لازم است.با توجه به نوع پوشش رنگ محصول هر ۲ الی ۳ سال یکبار رنگ آمیزی مجدد انجام شود.
ساعت کاری مجموعه : از 8 صبح الی 18



قیمت : 0
به روز شده در : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
تاریخ درج آگهی : دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸