ترموود | ترمووود

ترموود | ترمووود

نام :محمد مهرزاد
تلفن تماس : 09123042589-88038250
استان : تهران
آدرس : شهرک غرب-بلوار دادمان-نبش بلوار درختی-مجتمع تجاری اداری خلیج فارس-طبقه سوم-واحد -واحد 5
بازدید : 8116

ترموود چيست؟

معرفي ترموود

تقريباً هميشه براي بشر روشن بوده است که سوزاندن سطح چوب در آتش، آن را براي استفاده در فضاي بيروني مقاوم‌تر مي‌کند

و از دوران باستان از اين روش براي افزايش مقاومت چوب‌هايي که در معرض شرايط آب و هوايي بيروني قرار داشته‌اند استفاده مي‌شده است. مطالعه علمي تيمار حرارتي چوب اولين بار در دهه 1930 انجام گرفت. گسترده‌ترين و کامل‌ترين پژوهش‌ها را انجمن ترمووود فنلاند (VTT) انجام داد. در نتيجه‌ي اين تحقيقات انجمن ترموود فنلاند روشي براي تيمار حرارتي چوب ابداع نمود که با نام ترموود شناخته مي‌شود. انجمن ترمووود فنلاند با همکاري صنايع محصولات چوبي فنلاند فرايند تيمار حرارتي چوب را در مقياس صنعتي توسعه داده و مجوز اجراي فرايند ترموود را به شرکت‌هاي عضو مي‌دهد.
ترموود يا ترمو چوب حاصل فرآيند خشک کردن چوب با حرارت ۳۲۰ درجه سانتي گراد در معرض بخار آب و گردش هوا مي‌باشد. در اين فرآيند مغز چوب يا داخلي‌ترين قسمت چوب به دمايي بين ۱۸۵ تا ۲۱5 درجه سانتي گراد مي‌رسد. بسته به گونه چوبي که تحت اين فرآيند قرار مي‌گيرد، و ضخامت و رطوبت اوليه چوب پس از رسيدن مغز چوب به اين دما، دما به مدت 2 تا 3 ساعت ثابت مي‌ماند.
استفاده از بخار در فرآيند ترموود ويژگي‌هاي شيميايي چوب را تغيير مي‌دهد. در نتيجه فرايند ترموود رنگ چوب تيره مي‌گردد و توزيع رطوبت در چوب يک‌نواخت مي‌شود و خاصيت عايق حرارتي آن نيز بهبود مي يابد. در تيمار حرارتي ترموود چوب در مقابل پوسيدگي مقاوم مي گردد؛ هم‌چنين بيش‌تر ويژگي‌هاي نامطلوب چوب تا حد زيادي از بين مي‌رود. دماي بالايي که به ترموود اعمال مي‌شود باعث شکسته شدن زنجيره هاي سلولزي و تجزيه اسيدها و خروج عمده رزين چوب مي‌شود و محيط را براي رشد ريز ارگانيسم‌ها و حشرات و انواع قارچ و کپک نامناسب مي‌سازد.
در فرآيند ترموود، نخست با اعمال گرماي بالا رطوبت چوب به صفر مي‌رسد و در آخرين مرحله از فرآيند با اعمال رطوبت به حدود ۴ تا ۶ درصد مي‌رسد. حاصل اين رطوبت‌دهي نهايي افزايش مقاومت چوب ترموود در برابر تاب برداشتن، تغيير ابعاد و جا به جا شدن است.



قیمت :
به روز شده در : يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
تاریخ درج آگهی : جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳
آگهی های ویژه : سایر خدمات ساختمانی