خرید و فروش سوله دست دوم و سوله نو

خرید و فروش سوله دست دوم و سوله نو

نام :ali ahmadi
تلفن تماس :
استان : تهران
آدرس :
بازدید : 3115

سوله نوعی از سازه است که اغلب از جنس فلز ساخته شده و مساحت بسیار زیادی را پوشش میدهد و دارای دهانه‌های بزرگ و سقف های شیبدار است. شکل ساخت آن با توجه به کاربرد‌هایی است که برای هدف مورد نظر مشخص شده. در صورتی که سازه‌ای وسیع به منظور انبار کالا‌های غول پیکر و یا سازه‌ای که امکان حرکت جرثقیل در آن وجود داشته باشد و حتی در کاربرد‌های شهری مانند ورزشگاه‌ها، بنایی که نیازمند سقفی بسیار بلند است بهترین گزینه سوله است.

در واقع در چنین سازه‌ای نیازی نیست بیش از یک طبقه وجود داشته باشد و تاسیسات رایج ساختمان‌های دیگر را نیز نخواهد داشت و به سرعت احداث می‌شود ، محدوده‌ای وسیع را تحت پوشش خود قرار می‌دهد تا از گزند باد و باران و برف و سیل و زلزله در امان باشد. اغلب سوله‌ها برای مدت زمان کوتاهی احداث می‌شوند و خصوصا در پروژه‌های ساختمانی پس از پایان کار عملا سوله‌ای که به عنوان کارگاه یا انبار مصالح برای پروژه احداث شده بود کارایی خود را از دست می‌دهد.
اینجاست که ظهور سوله دست دوم و رواج بسیار زیاد آن توجیه‌پذیر است. درواقع شاید کارفرما تصور کند برای سازه‌ای که زمان زیادی عمر نخواهد کرد و پس از پایان کار نیز باید از بین برود چه لزومی دارد که قیمت سوله نو پرداخت شود و اغلب کارفرمایان از این نقطه در پروژه برای صرفه‌جویی‌های اقتصادی خود استفاده می‌کنند. اما آیا این رویکرد درست است و آیا سوله دست دو همواره میتواند پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان باشد. پاسخ را باید در استانداردهای مربوط به طراحی و اجرای سوله جستجو کرد. اینکه سوله نو باشد یا دست دو در قوانین استاندار ایمنی مورد تایید نظام مهندسی تغییری ایجاد نمی‌کند. احداث سوله غیر استاندار درواقع قمار بر روی سرمایه‌های یک پروژه است ممکن است هیچ حادثه ناگواری رخ ندهد و برای کارفرما نیز در پایان سودی اندک بابت صرفه‌جویی در ساخت سوله باقی بماند و در مقابل ممکن است با بارش برفی سنگین و یا موارد مشابه سقف سوله آوار شود و هزینه‌های جبران ناپذیر مالی و جانی در پی داشته باشد. بنابراین چه بر اساس موازین حقوقی و مهندسی و چه بر اساس منطق و اخلاقیات اولویت با احداث سوله‌ای استاندارد و ایمن است. در صورتی که چنین هدفی را بتوان با سوله دست دوم تامین کرد مانعی برای انجام این کار نیست اما اغلب در عمل شاهد نادیده گرفته شدن شرایط استاندارد هستیم به نحوی که مهندس ناظر حاضر نیست ایمنی سوله را تایید کند و یا مشکلاتی بر سر راه احداث سوله دست دوم قرار خواهد گرفت که در پایان کار نه تنها ارزان‌تر از سوله نو نخواهد شد بلکه دردسرو زحمت بیش‌تری نیز برای رفع عیوب سوله دست دو بر دوش کارفرما خواهد گذاشت. موانع متعددی بر سر راه سوله دست دو وجود دارد تا هم به صرفه اقتصادی باشد و هم استانداردها را تامین کند.



قیمت :
به روز شده در : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶
تاریخ درج آگهی : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶