دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

نام :رضا یونسی آزاد
تلفن تماس : 09121435229
استان : تهران
آدرس : آزادی جیحون
بازدید : 10449

گروه صنعتی و بین المللی تمدن آریا
قوانین تصفیه آب صنعتی برحسب استانداردهای FDA آمریکا
دستگاه سی واتر یا تصفیه آب دریایی چیست
طراحی و ساخت آبشیرین کن صنعتی و آبشیرین کن دریایی و تصفیه آب و طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی از 10 متر مکعب به بالا کاری از شرکت تمدن آریا WWW.TAMADONARIYA.COM
تصفیه آب شوردریا جهت مصرف آب آشامیدن و حذف نمک سنگین و املاح معدنی بالای آب دریا تا DTS 45000 وحذف برم آب دریا یا همان تلخی آب دریا و حذف سختی کل بالا و SDI آب دریا و دیگر پارامترهای آب شور دریا برای تولید آب آشامیدن و حتی مقطر سازی آب دریا را دستگاه سی واتر می نامند

نانو گرافن یا نانو گرافین یک نوع کربن نانویی از ساختار نانو و عملیات فیزیکی است به سایت شرکت تمدن آریا مراجعه و بیشتر مطالعه نمایید
این کربن نانو ساخت شرکت تمدن آریا می باشد
فیلم های پروژه های نصب شده را در سایت شرکت تمدن آریا مشاهده نمایید
www.tamadonariya.com یونسی 09121435229
www.tamadonaria.com یونسی
انقلابی نو در زمینه تصفیه آب کشاورزی و ازبین بردن مشکلات آب کشاورزی


گروه صنعتی و بین المللی تمدن آریا
مکانیزم عملکرد فیلتر ممبران یا اسمز معکوس ( RO ) چگونه است ؟
اگر یک غشاء نیمه تراور بین دو محلول با غلضتهای متفاوت قرار گیرد مقداری از حلال از یک غشا به طرف دیگر منتقل می شود جهت طبیعی حرکت حلال به گونه ای است که محلول غلیظ تر رقیق می شود اگر به سیستم اجازه رسیدن به تعادل داده شود در آن صورت سطح آب نمک (محلول غلیظ تر ) از سطح آب خالص بالاتر خواهد رفت این اختلاص سطح در دو طرف غشا را فشار اسمزی می گویند در اسمز معکوس آب خام توسط پمپ به داخل محفظه ای به نام ( پرشل وسل ) که دارای غشا نیمه تراوا است رانده می شود و چون ناخالصی ها قادر به عبور از غشاءنیستند از این رو در یک طرف غشا آب تقریبا خالص ودر طرف دیگر آب تغلیظ شده وجود خواهد داشت . این فرایند برای تهیه آب آشامیدنی از آبهای که حاوی املاح معدنی زیاد و ناخالصی های آلی باشند بسیار مناسب بوده و حتی قادر است از آب دریا با TDS 50000 هزار PPM ونیز از آبهای لب شور آب آشامیدن تهیه کند باکتریها و ذرات میباشد روش اسمز معکوس به هاپیر فیلتراسیون نیزمعروف می باشد یعنی با استفاده از این روش ذراتی به کوچکی یونها را نیز می توان جدا کرد . همچنین جهت زدودن نمکها و سایر ناخالصی های آب و بهبود رنگ طعم و مزه می توان از این روش بهره گرفت .
سختی کل جامدات محلول : TDS . Total Dissolved Solids
فیزیک اصلی ممبران و هدف و کار اصلی ممبران حذف TDS میباشد کل جامدات محلول در آب طبیعی از نمک های غیر آلی تشکیل می شوند . در رودخانه ها و دریاچه ها غلظت کل جامدات محلول (TDS ) در آب بسته به فصل سال وضعیت زمین شناختی منطقه شرایط اقلیمی و تخلیه ی ضایعات و زباله تغییر می کند .
TDS = کل جامدات محلول mg/L
EC = رسانندگی الکتریکی umho/cm
K = مقدار ثابت





گروه صنعتی و بین المللی تمدن آریا
فیلتر کربن اکتیو فعال (ذغال فعال) برای حذف کلر . رنگ. بو. و تری هالومتانها:
فیلترهای کربن فعال خاصیت جذب مواد آلی وبعضی فلزات سنگین محلول در آب را دارد و رنگ . بو .کلر .و ترکیبات کلر آب را حذف می نماید . ذغال فعال به صورت پودر و دانه سیاه در تصفیه آب استفاده می شود ذغال فعال با خاصیت شعریه و سطوح زیاد در واحد حجم به طوریکه هر میلیمتر آن سطحی معادل یک متر مربع دارد می تواند عمل جذب بو و طعم های نامطبوع را انجام دهد ذغال فعال دانه ای هیچگاه به آب اضافه نمی گردد بلکه در صافیهای سریع به صورت لایه ای مثل لایه های ماسه استفاده گردیده و همچنین صافیهائی برای حذف کلر و یا عوامل مولد بو و طعم کارائی خوبی دارند مصرف ذغال فعال دانه ای اقتصادی تر و موثر تر از ذغال فعال پودر است تاسیسات ذغال فعال نباید مدت زیادی بدون استفاده باقی بماند زیرا عملکرد تصفیه ضعیف می گردد صافیهای با ذغال فعال استاندارد تا 15 ماه قادر به فعالیت در حذف بو و طعم بوده و هر کیلو ذغال دانه ای می تواند 2000 لیتر آب را از خود عبور دهد ذغال فعال در هر کیلو قادر است کلر باقیمانده را از یک میلیگرم در لیتر به 1/0 میلیگرم در لیتر در هر 300 متر مکعب آب عبوری تقلیل دهد .
جنس کربنها از گردو – نارگیل و بامبو و دیگر مواد گیاهی تشکیل می شود
گند زدایی با نور ماوراء بنفش( یو وی ) (UV )
استفاده از اشعه ماوراء بنفش (UV ) برای گند زدایی آب تولیدی از واحدهای نمک زدایی یک گزینه ممکن و عملی است به خاطر کدورت پایین تر و مقدار پاتوژنهای کمتر در آب خروجی از واحدهای نمک زدایی نسبت به دیگر منابع آب سطحی دوز UV مورد نظر برای آن نیز کمتر است . از طرف دیگر از فواید گندزدایی با UV این است که هیچ ماده شیمیای به آب اضافه نمی کند بنابراین مقدار ترکیبات جانبی گند زدایی کمی تولید خواهد شد به هر حال هیچ گونه باقیمانده ای در آب جهت کنترل رشد مجدد میکروارگانسیم ها در آب وجود ندارد بنابر این می بایست که در پایان کاریک گند زدای دیگر (کلر یا کلرآمین ) به آب اضافه شود .



گروه صنعتی و بین المللی تمدن آریا
اسمز معکوس(RO ) : ( Reverse Osmosis)
غشاء RO وNF متدوال ترین فرآیند های غشایی برای تهیه آب آشامیدنی می باشد .اسمز معکوس عبور تحت فشار آب از میان یک لایه غشائی و عکس فشار اسمزی معمول می باشد که تحت این فرآیند آب از محلول حاوی املاح جدا می گردد پس اسمز معکوس یک روش جداسازی ناخالصی ها از آب می باشد که عامل جداسازی اعمال فشار مکانیکی است . اسمز معکوس گاهی شبیه به فیلتراسیون است چون هر دو فرآیند ناخالصی را از آب جدا می کنند از این رو گاهی به اسمز معکوس هایپرفیلتراسیون می گویند اما باید توجه داشت که در فیلتراسیون فشار اسمزی خیلی کم است واصولا نقشی ندارد . فیلتراسیون اندازه ذرات مهم است ولی در اسمز معکوس علاوه بر اندازه ذرات فاکتورهای دیگری هم مطرح است . هرچه اندازه مولکولهای ناخالصی درشت تر و درجه یونیزاسیون مولکول ناخالصی کمتر باشد فشار اسمزی محلول کمتر است اما هر چه غلظت ماکرومولکولهای ناخالصی بیشتر باشد فشار اسمزی هم بیشتر است . دما باعث افزایش فشار اسمزی می شود ولی در همان حال موجب کاهش ویسکوزیته محلول می شود . آبی که تحت عمل اسمز معکوس قرار می گیرد یک فشار اسمزی ذاتی دارد که به مقدار املاح موجود در آن بستگی دارد . فشار اسمزی آب دریا حدودا 50 اتمسفر وبرای سایر آبهای شور بین 15 الی 25 اتمسفر می باشد برای آبهای تصفیه شده مثلا با ppm 500 املاح این فشار حدودا 40 اتمسفر است . براساس محدوده های فشار اسمزی فرآینداسمز معکوس به دسته دسته تقسیم بندی می شوند اسمز معکوس می تواند 99 ./. مواد معدنی حل شده و 97 ./. مواد الی و کلوئیدی آب را حذف کند .
1- اسمز معکوس فشار بالا ( برای نمک زدایی آب دریا)
2- اسمز معکوس فشار پایین ( نمک زدایی آبهای شور )
3- اسمز معکوس با فشار بسیار پایین یا نانو فیلتراسیون ( برای جدا سازی یونها از آبهای تصفیه شده )
اسمز معکوس برای جداسازی یونها و ماکرومولکولها از جریان مایع به کار می رود . کاربرد عمده آن در تصفیه آب نمک زدایی یا شیرین کردن آبهای دریا واقیانوسها شیرین کردن آبهای لب شور حذف آلاینده های خالص مانند THMs و آفت کش ها حذف NOM سختی گیری حذف نوتر ینتها و تهیه آب با خلوص زیاد می باشد .





قیمت : توافقی
به روز شده در : شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
تاریخ درج آگهی : يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴

جستجوی های مرتبط

آگهی های ویژه : لوازم خانگی