لوله بدون درز ( مانیسمان )

لوله بدون درز ( مانیسمان )

نام :لوله و اتصالات پارسه
تلفن تماس : 66302981
استان : تهران
آدرس : تهران بازار آهن شاد آباد بلوار بهار شمالی مجتمع پارس فلز بلوک D پلاک 4
بازدید : 1057

برای تولید لوله های درز دار از جوشکاری استفاده می شود به همین سبب این نوع لوله ها در برابر فشار بالا از مقاومت بالایی برخوردار نیستند .
جهت جلوگیری از مشکلات این چنینی می توان از لوله های بدون درز(مانیسمان) استفاده نمود.
روش تولید این نوع لوله ها اولین بار توسط مهندس آلمانی به نام مانیسمان ابداع شد و به همین جهت این نوع لوله را در بازار با نام مانیسمان یا مانسمان می شناسند همچنین سیمیلس نام شناس دیگر این نوع لوله ها در بازار است.
به منظور استفاده نکردن از جوشکاری در تولید لوله های مانیسمان از ایجاد سوراخ به وسیله ی سمبه در شمش های فولادی یکدست برای تولید آنها استفاده می کنند.
در صورت استفاده از لوله های بدون درز به جهت یکدست بودن و نداشتن جوش ، با مشکلاتی نظیر نشت مواد انتقالی ، ترک خوردگی و... مواجه نمی شویم. همچنین این نوع لوله ها در برابر فشار و تنش های فیزیکی بسیار مقاوم اند.
لوله های مانیسمان زیر مجموعه لوله های فولادی هستند و معمولا قطر کمی دارند. برای تولید قطر بیشتر فرآِیند تولید تغییر کرده و هزینه های زیادی را در بر دارد. معمولا قطر مورد استفاده از این لوله ها از 6 اینچ بیشتر نمی شود.
ضخامت، رده و قطر این لوله ها عامل تعیین کننده ی قیمت آن ها می باشند.
لوله های بدون درز به سه روش تولید می شوند:
1. سنبه کاری چرخشی
2. ریخته گری به وسیله ی نیروی گریز از مرکز
3. ریخته گری پاششی
لوله های مانیسمان در صنایع حساسی که ماده ی منتقل شونده ارزش بالایی داشته باشد و یا نشت آن خطرناک باشد نظیر خطوط فشار قوی ، خطوط هیدرولیکی ، خطوط نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع غذایی استفاده می شود.
رده های پرکاربرد لوله های مانیسمان 20، 40 و 80 می باشد که رده ی20 رده سبک و رده ی 80 رده سنگین نامیده می شود.
منظور از رده در لوله ی مانیسمان استاندار تعریف شده ای است که تحمل فشار لوله را مشخص می کند.
به طور مثال لوله ی مانیسمان 1 اینچ رده 40 دارای ضخامت 3.38 است و لوله ی مانیسمان 3 اینچ همان رده (40) ، دارای ضخامت 5.49 است. این افزایش ضخامت به دلیل جلوگیری از کاهش تحمل فشار ناشی از افزایش قطر لوله است.
به طور کلی در بازار رده ی لوله را ضخامت آن معرفی می کنند که این امر صحیح نیست و منظور از رده تحمل فشار بار لوله است.
شما می توانید لوله های بدون درز مانیسمان را در ضخامت ها ، قطر ها و رده های مختلف با بعترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بازار از گروه صنعتی پارسه تهیه فرمایید.
کافیه از ما قیمت بگیرید.



قیمت : تماس بگیرید
به روز شده در : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹
تاریخ درج آگهی : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹
آگهی های ویژه : لوله و اتصالات